15-12-2013

Te doen

Als je een beetje zoals mij bent, kun je opeens inspiratie krijgen en dan begint de chaos. Je eigen ideeën lopen vaak door opdrachten heen en soms moet je even iets aan de kant leggen om er later mee door te gaan. Ook vind ik het (persoonlijk) fijn om het een beetje gevarieerd te houden, dus op het moment ben ik met de blog bezig, maar over een uurtje misschien wel met een opdracht.

Veel mensen maken gebruik van een agenda, digitaal of papier. Ik ben ontzettend vergeetachtig, dus dat werkt niet voor mij. In plaats daarvan gebruik ik mijn email als te doen lijst. Ik stuur dagelijks emails naar mezelf die in mijn inbox moeten blijven staan totdat ik het gedaan heb. Voor emails van klanten die ik nog moet afhandelen geldt dezelfde regel. Ik vind het heel irritant om veel berichten in mijn inbox te hebben staan (ik hou van orde en het voldane gevoel dat je iets af hebt!), dus ik probeer ze altijd zo snel mogelijk af te werken.

Dit is dus een tip, maar als je anders werkt is natuurlijk ook prima! Iedereen heeft zijn eigen manier. Wat vooral belangrijk is, is dat je notities maakt. Weinig is vervelender dan rondlopen met het gevoel dat je iets vergeten bent, maar geen idee meer wat (en al helemaal als een klant er de dupe van is).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten