18-05-2014

Goodies

Als ik een product verkocht van shop, probeerde ik altijd een feestje te maken van de envelop. Zodat het hele uitpakken leuk is, niet alleen het ontvangen van het gekochte item. Ik denk dat dit toevoegt aan de aankoop, klanten de ervaring (nog) leuk(er) vinden en misschien zelfs ook terug laten komen.

Ik bekijk eigenlijk alles vanuit mezelf. Wat zou ik fijn en leuk vinden? Dit is absoluut geen steek richting andere shops, voor iedereen werkt het anders. Maar flyers vind ik saai. Je kijkt ernaar, maar meestal verdwijnt het meteen in de prullenbak. Ik vind het leuker om iets te geven waar je wat mee kunt doen.

Als ontwerper is het ook leuk om om de zoveel tijd af te wisselen (vooral interessant voor klanten die terugkomen), dus ik laat vaak een beperkte oplage van een goodie drukken. Op die manier kan ik na een tijdje weer iets nieuws verzinnen. In mijn enthousiasme ben ik waarschijnlijk wel een beetje doorgeschoten en stop ik er een beetje teveel goodies bij, maar de reacties van klanten maakt het ‘t helemaal waard voor mij. Ik doe dit werk omdat het mijn passie is, niet (alleen) omdat ik er stinkendrijk mee wil worden.

Oh en het is ook handig om van (goedkope) producten die niet lopen ‘af te komen’ of misdrukken die prima zijn, maar niet goed genoeg om geld voor te vragen (bijvoorbeeld de letterkaart, het papier was bij de eerste keer drukken te dun).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten